10 września, odbył się ogólnopolski finał konkursów „Geniallne Miejsca” i „GEEK”, organizowanych lub wspieranych przez Sekcję Informatyki Szkolnej PTI. Finały odbyły się Google Campus for Startups, mieszczącym się na terenie odrestaurowanego i rozbudowanego Centrum Praskiego Koneser.
Na uroczystość przybyły drużyny z całej Polski, które zgłosiły projekty ocenione najwyżej w obu konkursach. Spotkanie z najbardziej inspirującymi nauczycielami i najambitniejszymi uczniami było niezwykłe! Uczestnicy mieli okazję nawiązać nowe kontakty, a także dowiedzieć się więcej o planowanych działaniach Sekcji Informatyki Szkolnej PTI.
W konkursie „Geniallne Miejsca”, w kategorii szkół podstawowych zwyciężyła drużyna ze Szkoły Podstawowej Nr 37 im. ks. Jana Twardowskiego w Katowicach. Uczennice klasy V – Zofia Piechota i Karolina Kuśmierz – przygotowały pod opieką Pani Marii Paulewicz grę „Ucieczka z kopalni Wujek w Katowicach”. W kategorii szkół ponadpodstaowywch w „Geniallnych Miejscach” I nagrodę zdobył zespół z II Liceum Ogólnokształcące im. gen. Gustawa Orlicz-Dreszera w Chełmie, w składzie: Bartłomiej Hanczaruk, Kacper Krzywanowski, Julia Jakubiec, Michał Lewczuk. Pod czujnym okiem Pani Eweliny Śmigielskiej uczniowie przygotowali grę „Geniallny Chełm”.
Przypominamy także, że wszystkie gry z „Geniallnych Miejsc” zostały umieszczone na mapie dostępnej tu. Można też zwycięskie i nagrodzone prace zobaczyć w kolekcji TUTAJ.
W konkursie GEEK, w kategorii szkół podstawowych triumfowały zespoły ze Szkoły Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie (scenariusz gry) oraz Szkoły Podstawowa nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie (implementacja gry). Pierwszy zespół (Szymon Krystkiewicz, Mateusz Matuszewski, Konrad Nowicki, Stanisław Spyra, Zuzanna Szynkiewicz, opiekun: Mirosław Łabanowski) przesłał na konkurs scenariusz gry „Być jak…”. Drugi z zespołów (Natalia Zganiacz, Adam Szymaszkiewicz, opiekun: Anna Rakowska) zachwycił jurorów implementacją gry „As geograficzny”.
W kategorii szkół ponadpodstawowych najwyżej oceniono scenariusz przygotowany przez uczniów V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie oraz implementację zgłoszoną przez drużynę z Liceum Ogólnokształcące im. Bartosza Głowackiego w Opatowie. Krakowska drużyna – Jan Miechowicz, Bartosz Bronikowski, Agata Malczyk, Julia Kramarczuk, Paweł Hondel – przygotowała pod opieką Pani Beaty Chodackiej scenariusz gry „Alchemia”. Natomiast zespół z Opatowa – Maciej Pacholczak, Jakub Masternak, Magdalena Kosmala, Zofia Kapsa – opracował implementację gry „Lucas Adventure: W pogoni za smokiem Mircusem”. Tytułowy stwór otrzymał imię po opiekunie grupy – Panu Mirosławie Pargiele.
Zwycięskie prace w konkursie GEEK można zobaczyć TUTAJ.
Nagrody i dyplomy najlepszym zespołom wręczył Prezes PTI, Wiesław Paluszyński. Podarunki zostały ufundowane przez sponsorów obu konkursów: firmę Samsung, Ei System, GDATA, genial.ly, House of Angular. Najlepsza drużyna w konkursie GEEK z Mazowsza (I miejsce, scenariusz, szkoły podstawowe) otrzymała dodatkowo prezenty od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, który reprezentował Wiesław Kołodziejski, Prezes Mazowieckiego Funduszu Poręczeń Kredytowych.
Prezes PTI Wiesław Paluszyński podziękował organizatorom obu inicjatyw – zarówno koordynatorom regionalnym, jak i szefom sztabów (czekają na nich niespodzianki, ufundowane m.in. przez Amazona). Sekcja Informatyki Szkolnej zachęcała uczniów i nauczycieli do udziału w dwóch kolejnych projektach, które będą rozwijane obecnym roku szkolnym. Jeden z nich to szkolenia z wykorzystania sprzętu otrzymanego przez szkoły w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości w praktyce”, a drugi – konkurs „Droga do przyszłości”. Elżbieta Bowdur opowiedziała o kolejnej edycji konkursu GEEK, która rusza już pod koniec września
Po lunchu uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych wzięli udział w warsztatach demonstrujących możliwości wykorzystania długopisów 3D, które dostarcza firma Ei System. Zespoły ze szkół ponadpodstawowych miały z kolei zajęcia z przedstawicielami firmy House of Angular, którzy tłumaczyli specyfikę pracy przy tworzeniu nowych aplikacji – zarówno w przypadku osób zatrudnionych na stanowisku programisty, jak i specjalisty ds. UX/UI. Uczniowie szkół ponadpodstawowych zainteresowani tą tematyką mogą aplikować do programu szkoleniowego House of Angular.
Po zakończeniu warsztatów uczniowie i nauczyciele – dzięki uprzejmości firmy Samsung – mieli okazję zwiedzić Centrum Nauki Kopernik. Wieczorem, po dniu pełnym atrakcji, wszyscy ruszyli z powrotem do domów.
Lista zespołów nagrodzonych w obu konkursach. W „Geniallnych Miejscach” zespoły konkurowały w 2 kategoriach: szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W konkursie GEEK prace oceniano w 2 nadrzędnych kategoriach: scenariusz gry i implementacja gry, a w każdej z nich dodatkowo dzielono zespoły na 2 poziomy (szkoły podstawowe i ponadpodstawowe).
Geniallne Miejsca – I miejsca
Szkoły Podstawowe
Gra: UCIECZKA Z KOPALNI WUJEK W KATOWICACH
Opiekun: Maria Paulewicz
Uczniowie: Zofia Piechota, Karolina Kuśmierz
Szkoła Podstawowa Nr 37 im. ks. Jana Twardowskiego w Katowicach
Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: GENIALLNY CHEŁM
Opiekun: Ewelina Śmigielska
Uczniowie: Bartłomiej Hanczaruk, Kacper Krzywanowski, Julia Jakubiec, Michał Lewczuk
II Liceum Ogólnokształcące im. gen. Gustawa Orlicz-Dreszera w Chełmie
GEEK – I miejsca
Scenariusze Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: BYĆ JAK…
Opiekun: Mirosław Łabanowski
Uczniowie: Szymon Krystkiewicz, Mateusz Matuszewski, Konrad Nowicki, Stanisław Spyra, Zuzanna Szynkiewicz
Szkoła Podstawowa nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego w Mławie
Scenariusze Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: ALCHEMIA
Opiekun: Beata Chodacka
Uczniowie: Jan Miechowicz, Bartosz Bronikowski, Agata Malczyk, Julia Kramarczuk, Paweł Hondel
V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie
Implementacja Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: AS GEOGRAFICZNY
Opiekun: Anna Rakowska
Uczniowie: Natalia Zganiacz, Adam Szymaszkiewicz
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie
Implementacja Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: LUCAS ADVENTURE: W POGONI ZA SMOKIEM MIRCUSEM
Opiekun: Mirosław Pargieła
Uczniowie: Maciej Pacholczak, Jakub Masternak, Magdalena Kosmala, Zofia Kapsa
Zespół Szkół Nr 2 – Liceum Ogólnokształcące im. Bartosza Głowackiego w Opatowie
Geniallne Miejsca – II miejsca
Szkoły podstawowe
Gra: PRZEMYŚL
Opiekun: Anna Leskiw
Uczniowie: Adriana Danylec, Julia Fil, Larysa Nakonieczna, Julia Potrebka
Szkoła Podstawowa nr 17 im. Markiana Szaszkewicza w Przemyślu
Szkoły ponadpodstawowe
Gra: LUBLIN. GRA MIEJSKA
Opiekunki: Katarzyna Bartoszcze, Ewa Rusinek
Uczniowie: Jakub Jóźwiak, Karina Kołodziejczyk, Katarzyna Kańczugowska, Julia Owczaruk
Zespół Szkół Chemicznych i Przemysłu Spożywczego w Lublinie
GEEK- II miejsca
Scenariusze Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: TAJEMNICE WIELKIEJ BRYTANII
Opiekun: Małgorzata Jegier
Uczniowie: Maja Buraczyńska, Natasza Karczewska
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku
Scenariusze Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: GENIUS BRAIN
Opiekun: Beata Chodacka
Uczniowie: Zuzanna Ślusarczyk, Maja Rakowska, Mariusz Pawlak
V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie
Implementacja Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: ŻEGLARSKA PRZYGODA
Opiekun: Lesław Podhalicz
Zespół: Aya Wojtkiewicz, Mateusz Firliciński
Szkoła Podstawowa nr 34 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 we Wrocławiu
Implementacja Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: EPOKEY
Opiekun: Alicja Podstolec
Uczniowie: Emilia Bombik, Michał Gajdzik, Danuta Gorol, Marta Krzyżanowska
Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu
Geniallne Miejsca – III miejsca
Szkoły podstawowe
Gra: Parowozownia Wolsztyn
Opiekunowie: Joanna Lemańska, Urszula Rau
Uczniowie: Piotr Lemański, Hanna Kotlarska, Zofia Ceglarek, Agnieszka Masiorek
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Siedlcu
Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: Geniallne miejsca: Rzeszów
Opiekunowie: Lucyna Wiech-Bachórz, Małgorzata Baran
Uczniowie: Wiktoria Draus, Zuzanna Krok
III Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Rzeszowie
GEEK – III miejsca
Scenariusze Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: POWSTANIE WARSZAWSKI
Opiekun: Małgorzata Jegier
Zespół: Michał Moreń, Adam Olczyk, Julian Piecyk
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku
Scenariusze Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: SHADOWS OF LIBERTE
Opiekun: Anna Michalczyk
Zespół: Miłosz Ciesielski, Wiktor Komor
Uniwersyteckie XII Liceum Ogólnokształcące im. Marii i Georga Dietrichów w Olsztynie
Implementacja Gier, Szkoły Podstawowe
Gra: WOKÓŁ ŚWIATA AR
Opiekun: Lesław Podhalicz
Zespół: Nazar Plaksii, Dariusz Baranowski
Szkoła Podstawowa nr 34 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 6 we Wrocławiu
Implementacja Gier, Szkoły Ponadpodstawowe
Gra: PIASTOWIE NA WAWELU
Opiekunowie: Stanisław Garlicki, Beata Chodacka
Zespół: Sabina Gryglewska, Roksana Hybel, Amelia Łoboz, Karolina Miśkowicz
V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie