Wyniki Konkursów

W tym roku finały konkursów odbyły się w Światowym Dniu Społeczeństwa Informacyjnego 17 maja 2023 roku w Warszawie w auli Teatru Ateneum.

W imprezie uczestniczyli uczennice i uczniowie wraz z opiekunami z całej Polski z dwóch konkursów – Konkursu GEEK i Geniallne Miejsca – oba konkursy organizowane były przez Polskie Towarzystwo Informatyczne – Sekcję Informatyki Szkolnej. Były też prezentowane nagrodzone prace projektu Solve for Tomorrow firmy Samsung.

Uroczystość zaszczycił swoją obecnością Dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki pan Mateusz Rafał oraz Prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego pan Wiesław Paluszyński, Pani Kataryna Lewandowska z biura Nowych Technologii IPN oraz przedstawiciele sponsorów Pani RenataToepler-Łyżwińska z firmy Korbo, Pani Klaudia Mróz z firmy Idzie.my

Wyniki Konkursu Geniallne Miejsca

Prace konkursowe drużyn polegały na opracowaniu prezentacji w postaci gry lub escape-roomu (w aplikacji genially) na temat miejscowości, okolicy, gdzie znajduje się Placówka uczniów.

Patronat Honorowy nad konkursem objęli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Gov tech, Polska Organizacja Turystyczna. A także regionalnie Marszałkowie województw:  Mazowieckiego, Dolnośląskiego, Małopolskiego, Świętokrzyskiego, Pomorskiego, Lubuskiego, Podkarpackiego, Warmińsko-Mazurskiego, Zachodniopomorskiego, Wielkopolskiego i Łódzkiego.

Dzięki licznym sponsorom finałowym nagrodziliśmy uczniów i opiekunów wspaniałymi prezentami. Dziękujemy w imieniu całej społecznosci konkursu firmom: SAMSUNG, Genially, Moje Bambino, ICDL Polska, ESET Digital Security, Śląskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne KISS, KORBO, HELION, BeCREO Technologies, Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Zyta Czechowska specjalni.plEI SYSTEM.


LAUREACI II EDYCJI KONKURSU Geniallne Miejsca za rok 2022/2023

SZKOŁY PODSTAWOWE:

I Miejsce:  Praca “Brama Mazur” zespołu w składzie: Bartosz Nowak, Dawid Husak, Nikola Ochelska, Agata Grykin ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Szczytnie pod opieką Beaty Folgi-Grzybowskiej i Anny Chrzanowskiej-Żemek

II Miejsce: Praca “Back to the Krusche” zespołu w składzie: Maja Jach, Maria Krupsk,a Filip Stanek ze Szkoły Podstawowej nr 16  z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 iim. Tadeusza Kościuszki w Pabianicach pod opieką Agnieszki Herszel-Pościk

III Miejsce: Praca “W zabytkowym Dębnie” zespołu w składzie: Kornelia Potoczak, Joanna Głodek ze Szkoły Podstawowej w Dębnie pod opieką Grażyny Słowik

SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:

I Miejsce:  Praca “Kosmiczna podróż z Mikołajem Kopernikiem” zespołu w składzie: Jakub Pańczak, Oliwia Szarek z III Liceum Ogólnokształcące im Cypriana Kamila Norwida w Rzeszowie pod opieką Lucyny Wiech-Bachórz i Lidii Kwolek

II Miejsce: Praca “W poszukiwaniu zaginionego właściciela ” zespołu w składzie: Klara Bogdał, Natalia Gach z V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego w Krakowie pod opieką Beaty Chodackiej

III Miejsce: Praca “Podróż w czasie po gminie Adamów” zespołu w składzie: Wiktoria Kucińska Julia Plewka Aleksandra Woźniak Patrycja Wysokińska z Liceum Ogólnokształcące im. Batalionów Chłopskich w Adamowie pod opieką Teresy Kwiatkowskiej.

Wyniki Konkursu GEEK – Gry Edukacyjne Eksperymentalne Komputerowe

Celem Konkursu GEEK było rozwijanie wśród nauczycieli i uczniów zainteresowań i pasji związanych z tworzeniem edukacyjnych gier komputerowych będących pomocą w nauce różnych przedmiotów jak np. historia, chemia, fizyka, biologia, geografia, matematyka, informatyka itp. Podczas przygotowywania prac konkursowych młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych miała okazję zmierzyć się z programowaniem gier, wykorzystywać różne narzędzia informatyczne do pracy, a także rozwijać umiejętności pracy zespołowej.

Konkurs GEEK został objęty patronatem przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Partnerem III edycji Konkursu GEEK był ICDL Polska, Sektorowa Rada ds. Kompetencji Informatyka oraz Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej.

Dzięki hojności SPONSORÓW Laureaci tegorocznego Konkursu GEEK opuścili aulę z wielkimi paczkami nagród i udali się na zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. W imieniu organizatorów Konkursu GEEK oraz Laureatów składamy serdeczne podziękowania za ufundowanie wspaniałych nagród:

SAMSUNG, Ministerstwo Edukacji i Nauki, SELGROS, DAGMA BEZPIECZEŃSTWO IT oraz ESET Digital Security, Śląskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne KISS, KORBO, ABIX Edukacja, SOLECTRIC POLSKA, HELION oraz BeCREO Technologies.


LAUREACI III EDYCJI KONKURSU GEEK za rok 2022/2023

I MIEJSCA SZKOŁY PODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Magiczna podróż zespołu Pościg kakaowca w składzie: Alicja Rzeźnik i Agata Kudaj

Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Łękińsku, opiekun: p. Małgorzata Jegier

kategoria IMPLEMENTACJA:

Tajemniczy smok i tabliczka mnożenia   zespołu SMOKI-SP1Chelm w składzie: Oliwier Majówka, Marcel Iżycki, Tomasz Sułek i Michał Kuryś

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. T. Kościuszki z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie, opiekun: p. Elżbieta Ćwikła

I MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Śląsko haja zespołu CMI_Salezjanie w składzie: Tomasz Mertas, Kamil Fischer, Maksymilian Kuźniar i Piotr Lesiecki

Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, opiekun:  p. Alicja Podstolec

kategoria IMPLEMENTACJA:

Arbor Genesis zespołu ProximaCode w składzie: Mariusz Jacek i Sebastian Golba

Zespół Szkół Technicznych w Mielcu, opiekun: p. Paweł Skowron

II MIEJSCA SZKOŁY PODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Królowa Matematyka zespołu MaZuNat w składzie: Natalia Ordon, Zuzanna Ordon oraz Marta Nowak

Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 9 w Zabrzu, opiekun: p. Aleksandra Niedziela

kategoria IMPLEMENTACJA:

EduQuiz zespołu: TTBD – Three Times Better Development w składzie: Filip Wybudowski, Grzegorz Barański i Paweł Kisielewski

Szkoła Podstawowa nr 18 im. Arkadego Fiedlera w Zielonej Górze, opiekun: p. Cezary Jasiński

II MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Knowhere zespołu: One&Only w składzie: Joanna Tutro oraz Maciej Polubiec

Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie, opiekun p. Barbara Halska

kategoria IMPLEMENTACJA:

New Hero(); zespołu: TCG w składzie: Kacper Bronka, Kacper Hanus i Sebastian Drabik

Zespół Szkół Elektrycznych i Ogólnokształcących w Krośnie, opiekun p. Radosław Bargieł

III MIEJSCA SZKOŁY PODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Jaskiniowe łamigłówki zespołu: Oliwki w składzie: Oliwia Kubiak i Alicja Kot

Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Łękińsku, opiekun: p. Małgorzata Jegier

kategoria IMPLEMENTACJA:

Rico – The Moonwalker zespołu: Gorące kurczaczki w składzie: Tymoteusz Lamża i Tomasz Madejczyk

Szkoła Podstawowa nr 1 Będzin, opiekun p. Małgorzata Szczypka

III MIEJSCA SZKOŁY PONADPODSTAWOWE:

kategoria KONCEPCJA:

Warzywne przygody Szopa Pracza zespołu: Raconium Studios w składzie: Maja Olszewska, Milena Hernik i Maria Mizerska

Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Bosko w Sosnowcu, opiekun: p. Ewelina Majewska Pyrkosz

kategoria IMPLEMENTACJA:

code(base) zespołu Overqualified w składzie: Bartosz Zanijat, Jeremiasz Mroczek i Mariusz Szlęzak

Zespół Szkół Zawodowych nr 2 w Starachowicach, opiekun p. Mariusz Nowak.