4 edycja konkursu GEEK przechodzi do historii.
W tym roku PTI zaprosiło do współpracy jako współorganizatora NOT, a uczestnicy tworzyli gry (ich koncepcje lub implementacje) dotyczące wynalazków, wynalazców i wynalazczyń.
W piątek 7.06.2024 roku w Warszawskim Domu Technika odbyła się uroczysta Gala, podczas której nagrodziliśmy zwycięzców. Konkurs objęty był honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji oraz GovTech Polska a także licznych Marszałków Województw. Wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaszczycił nas swoją obecnością, wręczył też laureatom specjalnie przygotowane gratulacje i statuetki. Pan Premier podkreślił, jak ważna w życiu jest pasja, która może pozwala realizować najśmielsze plany.
Konkurs nie mógłby się odbyć bez wsparcia ze strony prezesa PTI – Polskie Towarzystwo Informatyczne Wiesława Paluszyńskiego i wiceprezesa NOT prof. Stefana Góralczyka, którzy również uczestniczyli w spotkaniu.
Prezes Paluszyński Wiesław powiedział o konieczności łowienia talentów kreatywnych informatyków. A wiceprezes Stefan Góralczyk opowiedział o zmianie pokoloniowej dotyczącej IT.
Dzięki życzliwości sponsorów Samsung, Canva, Wakelet, Dell Technologie, Skriware, Alterkom, CorCode, educarium, Linux-Python, Energylandia, Gamescape, EI System, PKSzE, Helion, Mentor , Maspex mogliśmy wszystkim drużynom wręczyć nagrody, mając nadzieję, że pomogą rozwijać wyobraźnię i kreatywność. Nauczyciele poza pakietem upominków otrzymali Vouchery na szkolenia w Niepublicznym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli Zyta Czechowska – specjalni.pl.
Ale dzień nie skończył się wręczeniem upominków uczniom. Nagrodziliśmy również Szkołę Podstawową im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku, która we wszystkich dotychczasowych edycjach zgłosiła najwięcej drużyn. Otrzymała od naszego sponsora Inżynierowei.com – drukarkę 3D.
Zwieńczeniem części oficjalnej był znakomity wykład dr Piotra Zakrzewskiego wiceprezesa Polskiego Urzędu Patentowego RP, który przypomniał, w jaki sposób chronić własność intelektualną i opowiedział o tym, kiedy warto wynalazki opatentować. Po wykładzie mogliśmy w grze interaktywnej sprawdzić, ile zapamiętaliśmy. Ci, którzy słuchali najuważniej również zostali nagrodzeni.
Po przerwie obiadowej na uczestników czekały kolejne atrakcje – zwiedzanie Narodowego Muzeum Techniki oraz spacer po Śródmieściu Warszawy z elementami grywalizacji przygotowany przez Idzie.my.
Cały dzień przyniósł wiele dobrych emocji, wzruszeń i inspiracji. Wiele razy byliśmy też pytani, czy będzie konkurs za rok.
Od poniedziałku zaczynamy obmyślać edycję piątą.
Składamy podziękowania zespołowi organizatorów!
FINAŁ GEEEK 2024 autorstwa Alicja Podstolec&Beata Chodacka