W dniu wczorajszym uczestniczyłam w konferencji organizowanej przez OEIIZK, o której wspominaliśmy kilka dni temu: „Grupowo-Rozwojowo-Atrakcyjnie: GRA w edukacji”.
Zapisałam się na warsztaty prowadzone przez dwie pełne pasji kobiety: Annę Grzybowską i Agnieszkę Samulską o interesującym tytule – Podróż na Księżyc – gra planszowa na informatyce.
Podczas warsztatów prowadzące przeniosły nas na Księżyc… 3 minuty przed lądowaniem niespodziewanie komputer pokładowy zarejestrował niepokojące sygnały. Na szczęście oprogramowanie sterujące komputerem, zostało zaprojektowane tak, że natychmiast odczytało alarmy i mogliśmy rozwiązywać problemy związane z pracą komputera.
Dla kogo jest gra?
MOON to gra edukacyjna przeznaczona dla 1 do 4 graczy w wieku powyżej 10 lat, w której grający kontrolują pracę modułu księżycowego Eagle podczas pierwszego lądowania na Księżycu. W czasie rozgrywki pomagamy astronautom modułu księżycowego Eagle wypełnić ich misję!
Cele gry to min.:
- umiejętność liczenia w systemie dwójkowym
- wykonywanie operacji logicznych
Jedna rozgrywka trwa od 15 – 30 minut, czyli jest możliwa do przeprowadzenia w czasie lekcji. Istnieje kilka poziomów gry. W grę można grać również w trybie rywalizacji.
Obudowa dydaktyczna
Gra powstała w ramach międzynarodowego projektu, jest przetłumaczona na kilka języków. Można ją pobrać w wersji papierowej, można grać w nią onine, pobrać na androida. Poniżej podaję kilka linków, które pomogą Wam zapoznać się z grą i może zachęcą do zabawy.
- instrukcja gry do pobrania w języku polskim;
- pudełkowa forma gry jest możliwa do kupienia np. tutaj;
- kolorowa wersja do wydruku np. w kilku egzemplarzach dla klasy;
- wersja ekonomiczna do wydruku;
- wersja online – trzy poziomy gry – pierwszy raz należy się zalogować przez konto goolge;
- wersja mobilna na androida;
Oto film instruktażowy pokazujący zasady gry:
Pomoc dla niewtajemniczonych
Aby lepiej zrozumieć system dwójkowy i operacje na nim przeprowadzane zostały utworzone projekty w Scratch:
- liczby reprezentowane w komputerze za pomocą bitów;
- działanie prostych bramek logicznych;
- operacje bitowe;
W pierwszym projekcie uczniowie mogą:
- kodować liczby klikając bity, aby je włączyć / wyłączyć;
- kliknąć kota, aby powiedział jaka liczba została zakodowana w systemie dwójkowym i dziesiętnym;
- za pomocą strzałek na klawiaturze wyświetlać / chować 2 dodatkowe bity;
- nacisnąć klawisz spacji żeby wyświetlać / chować liczbę w systemie dziesiętnym;
Więcej o grze można przeczytać na stronie projektu.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.