Geniallne-miejsca
Konkurs polega na przygotowaniu prezentacji w postaci gry lub escape-roomu (w aplikacji genially) na temat miejscowości, okolicy, gdzie znajduje się Placówka uczniów. W Pierwszej edycji powstała mapa Geniallnych miejsc zapraszamy do zwiedzania!
Harmonogram Konkursu
Pracę zespołu zgłasza opiekun przez formularz.
Termin oddawania prac upływa 01.03.2023 o godz. 23:59
Prace spełniające kryteria konkursu i ocenione pozytywnie znajdą się na wspólnej mapie do 31.03.2023
W II etapie konkursu wyłonione zostaną najlepsze prace w każdym regionie, a ogłoszenie wyników tego etapu nastąpi kwietniu.
Spośród wyróżnionych prac zostaną wyłonione 3 najlepsze prace w Polsce dla każdego poziomu (szkoła podstawowa i ponadpodstawowa), a autorzy zostaną zaproszeni na uroczyste wręczenie nagród oraz pobyt w Warszawie w maju podczas Światowych Dni Społeczeństwa Informacyjnego.
Regulamin Konkursu
- Organizatorem konkursu “Geniallne Miejsca” jest Polskie Towarzystwo Informatyczne z siedzibą przy ul. Solec 38 lok. 103, 00-394 Warszawa dalej „PTI” Sekcja Informatyki Szkolnej przy PTI,
- Partnerami konkursu są EduTriki, Nieprzeciętna Polonistka wraz z Ambasadorami Genially w Polsce.
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 4-8 szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
- Konkurs objęty jest patronatem Genially i PTI
- Celem Konkursu jest:
- rozwijanie wśród nauczycieli i uczniów zainteresowań historią swojej małej Ojczyzny
- wykorzystanie kompetencji informatycznych służących tworzeniu rozwiązań dla prezentacji pracy
- upowszechnienie i propagowanie algorytmicznych rozwiązań dla przedstawianych zagadnień
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej
- otwarcie na poznanie nowych narzędzi i sposóbów prezentacji problemu.
- Konkurs polega na przygotowaniu prezentacji w postaci gry lub escape-roomu (pokoju zagadek) (w aplikacji Genially) na temat miejscowości, okolicy, gdzie znajduje się placówka zgłaszająca uczniów. Należy opracować co najmniej jedno z poniższych zagadnień:
- postać związana z regionem,
- ciekawe miejsce historyczne lub przyrodnicze,
- legendę,
- miejsce kultu.
- Prace oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych (uczniowie szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej).
- Kryteria oceny prac konkursowych:
- powiązanie tematu pracy z regionem w jakim znajduje się szkoła,
- poprawność merytoryczna,
- poprawność językowa i interpunkcyjna,
- walory edukacyjne,
- poprawność działania prezentacji,
- możliwość przejścia gry na podstawie zawartych w niej treści,
- przygotowanie pracy z poszanowaniem prawa autorskiego (szczegóły w pkt 9),
- dodatkowe punkty można uzyskać za zastosowanie skryptów.
- Zgłoszenia prac do konkursu:
- uczestnictwo w konkursie jest dobrowolne,
- pracę w konkursie przygotowuje zespół składający się od 2 do 4 uczniów, nad pracą których czuwa 1 lub 2 opiekunów – nauczycieli/instruktorów (zwanych dalej Opiekunem),
- każdy z członków Zespołu ma obowiązek zapoznania się z wymaganiami wynikającymi z prawa autorskiego (patrz ust. 9), z zasadami prawa ochrony danych osobowych (patrz ust. 10), potwierdzając to poprzez wypełnienie karty zgłoszenia do konkursu,
- każdy z członków Zespołu może uczestniczyć tylko w jednym zespole,
- zespół, dokonując zgłoszenia udziału w Konkursie, przyjmuje do wiadomości treść niniejszego regulaminu i zobowiązuje się go przestrzegać,
- do konkursu Zespół jest zgłaszany przez Opiekuna do 1.03.2023 r.
- zgłoszenie odbywa się poprzez formularz dostępny na stronach organizatorów, należy dodać,
- link do pracy w wersji RESUBLE
- instrukcję przejścia gry (w dokumencie tekstowym),
- skan zgód na udział w konkursie członków zespołu.
- Wymagania ze względu na prawa autorskie:
- W Konkursie, podczas jego realizacji, uczestników oraz organizatorów obowiązuje przestrzeganie zapisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83 z późn. zmianami).
- Każdy z członków Zespołu, podpisując zgłoszenie do Konkursu jest świadomy, że jego i ich wspólna praca ma być oryginalna i nie naruszająca praw autorskich i majątkowych innych osób lub podmiotów.
- Zespół przekazując pracę do oceny Jury równocześnie udziela Organizatorom licencji na przechowywanie materiałów z nią związanych oraz wykorzystywanie ich w celach związanych z ich oceną i promocją Konkursu w materiałach Organizatorów oraz w mediach elektronicznych i papierowych.
- W przypadku korzystania z cudzych utworów lub posiadania majątkowych praw autorskich wspólnie z innymi podmiotami członek Zespołu oraz Zespół oświadczają, że nabył prawa majątkowe do tych utworów co najmniej w postaci licencji dotyczącej tej pracy, łącznie z prawem do jej przeniesienia zgodnie z ust. 6.3.
- Na pierwszej stronie pracy pod wybranym przyciskiem symbolizującym źródła powinno się znaleźć:
- linki do źródeł, z których pochodzą zdjęcia i teksty (informacja “google grafika” oznacza brak źródła!)
- w przypadku własnych zdjęć – informacja imienna o autorze
- Członkowie Zespołu zobowiązują się naprawić jakąkolwiek szkodę, jaka powstać może u Organizatora Konkursu w związku z naruszeniem praw autorskich, w tym także zwolnić Organizatora z roszczeń zgłaszanych przez osoby trzecie w związku z korzystaniem z przedstawionej pracy.
- Członkowie Zespołu oraz Zespół jako całość zachowują prawa autorskie i majątkowe do całej pracy i związanych z nią materiałów i programów, przedstawionej w Konkursie.
- Ochrona danych osobowych:
- Opiekun jest odpowiedzialny za zebranie zgód na udział w konkursie od rodziców bądź dorosłych uczestników konkursu należących do jego zespołu oraz drugiego opiekuna i wysłanie ich przez formularz zgłoszenia pracy..
- Formularz zgody, stanowiący załącznik nr 1, powinien być przekazany wraz z Klauzulą Informacyjną dla uczestników konkursu/opiekunów prawnych uczestników stanowiącą załącznik nr 2 do regulaminu.
- Zgody zostaną przekazane elektronicznie przy rejestracji do konkursu.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie.
Zgłoszenia prac konkursowych
Do zgłoszenia należy dołączyć:
1. Dane Opiekuna (Opiekunów) wraz z adresem mailowym oraz skany oświadczeń.
2. Dane członków Zespołu wraz ze skanami oświadczeń.
3. Link do pracy w wersji RESUBLE wraz z dokumentem opisującym instrukcję przejścia gry.
Warto zatem mieć przygotowane dokumenty przed rozpoczęciem wypełniania formularza zgłoszenia.