Regulamin Sekcji Informatyki Szkolnej
- Postanowienia Ogólne
- Sekcja nosi nazwę Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym, zwana dalej Sekcją w tym dokumencie.
- Sekcja Informatyki Szkolnej przy PTI prowadzi działalność w oparciu o statut PTI oraz niniejszy regulamin.
- Sekcja jest powoływana i odwoływana przez Zarząd Główny PTI.
- Sekcja działa jako sekcja wirtualna.
- Cele i zadania sekcji
- Wsparcie nauczycieli informatyki w rozwoju kompetencji, podnoszenia kwalifikacji i aktualizowania wiedzy i umiejętności w nauczanej dziedzinie.
- Prowadzenie mentoringu.
- Wzmacnianie metodyki pracy z uczniem zdolnym.
- Propagowanie konkursów, zawodów i olimpiad informatycznych.
- Współpraca w ramach organizacji konkursów, zawodów i olimpiad informatycznych organizowanych przez PTI.
- Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami.
- Członkowie Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI
- Członkami sekcji mogą zostać nauczyciele informatyki, aktywni zawodowo w edukacji, którzy po dołączeniu do Sekcji otrzymują status Sympatyków PTI.
- Członkami sekcji mogą zostać nauczyciele innych przedmiotów efektywnie wykorzystujący edukację informatyczną w nauczanym przedmiocie, którzy po dołączeniu do Sekcji otrzymują status Sympatyków PTI.
- Członkami sekcji mogą zostać członkowie PTI.
- Liczba członków sekcji nie może być mniejsza niż 10 osób.
- Członkostwo w sekcji ustaje na wniosek członka sekcji, w wyniku decyzji zarządu sekcji lub rozwiązania sekcji przez Zarząd Główny PTI.
- Deklaracja przystąpienia do Sekcji umieszczona jest w formularzu na stronie sekcji (tu będzie adres), członkowie sekcji będą powiadomieni o przyjęciu mailowo do 14 dni od złożenia deklaracji.
- Metody i formy działania Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI
- Działania sekcji wspierać będą Eksperci m.in. z Sekcji Edukacji Informatycznej.
- Wspieranie konferencji dla nauczycieli informatyki – poprzez wydanie rekomendacji i wystąpienie do Zarządu Głównego lub Zarządów Oddziałów o patronat nad wydarzeniem.
- Dostarczanie aktualnych informacji na temat inicjatyw i działań PTI.
- Kanały komunikacyjne i sposoby działania Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI
- Sekcja posiada własną stronę – tu adres.
- Członkowie Sekcji mogą publikować i komentować materiały na stronie.
- Sekcja może prowadzić spotkania zarówno on-line jak i stacjonarnie.
- Władze Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI
- Pracami sekcji kieruje Zarząd Sekcji składający się z minimum 3 osób:
- Przewodniczącego Sekcji, którym musi być członek PTI
- Pierwszego Przewodniczącego Sekcji powołuje Zarząd Główny,
- Wiceprzewodnicząego,
- Administratora – Sekretarz,
- Opcjonalną liczbę członków Zarządu.
- Przewodniczącego Sekcji, którym musi być członek PTI
- Pracami sekcji kieruje Zarząd Sekcji składający się z minimum 3 osób:
-
- Zarząd Sekcji wybierany jest w tajnym głosowaniu elektronicznym przez członków sekcji na okres trzyletniej kadencji.
- Prace i spotkania Zarządu Sekcji mogą się odbywać w trybie on-line. Wszelkie głosowania mogą być przeprowadzane w trybie elektronicznym.
- Informacja o pracach Zarządu Sekcji jest publikowana na stronie Sekcji. Dokumenty i wypracowane materiały będą dostępne po zalogowaniu.
- W ramach Sekcji mogą działać zespoły problemowe, grupy robocze lub inne struktury powoływane przez Zarząd Sekcji do realizacji zadań związanych z działalnością Sekcji.
- Postanowienia Różne
- Obsługę administracyjną Sekcji prowadzi Administrator – Sekretarz Sekcji przy wsparciu dedykowanego (delegowanego) pracownika Biura Zarządu Głównego PTI.
- Koszty działalności Sekcji są pokrywane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne w ramach preliminarza zatwierdzonego przez Zarząd Główny PTI.
- Zarząd Sekcji obowiązany jest przedkładać Zarządowi Głównemu PTI roczne sprawozdania z działalności oraz plany pracy na rok następny, wraz z preliminarzem wydatków, zaopiniowanym przez Zarząd Sekcji.
- Wszelkie inne sprawy nie poruszone w niniejszym Regulaminie są regulowane przez Statut PTI.